05137133030
جستجو
کانکس چیست

کانکس چیست؟

تعریف کانکس به انگلیسی CONEX اول حروف کلمه‌های COntainer EXpress است که کانتینر همان محفظه‌ی فولادی و اکسپرس به معنی تحویل سریع می‌باشد.
کانکس‌ها معمولا جایگزین مناسب و سریعی برای داشتن یک محل اسکان می باشد. البته با توجه به تنوع زیاد محل اسکان برای یک فرد، کانکس‌های امروزه نیز انواع متفاوتی دارند، مثل کانکس‌های اداری، مسکونی، کارگاهی و… که در ادامه می‌توانید با انواع کانکس‌ها آشنا شوید.

مزایای استفاده از کانکس

مزایای استفاده از کانکس

مهم‌ترین مزایای استفاده از کانکس یا خانه پیش ساخته که باعث استقبال افراد از این محصولات می‌شود، عبارت است از :

  • سرعت بالا در ساخت
  • صرفه جویی در زمان و هزینه با خرید کانکس در مشهد
  • مقاوم در برابر زلزله
  • عایق حرارت و رطوبت
  • امکان جابجایی آسان
  • تنوع در طرح و رنگ
  • امکان نگهداری تعداد زیادی کانکس برای مواقع بحرانی
کاربرد کانکس

کاربرد کانکس

موارد کاربرد کانکس زیاد می‌باشد. این موضوع ناشی از انعطاف پذیری کانکس در ساخت است. بدین معنی که در طراحی و تولید کانکس در مشهد می‌توان طرح‌ها و نقشه‌های مختلفی را به کار برد که بتواند نیاز هر کس را بر طرف نماید.

یک کانکس مسکونی می‌تواند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، اتاق خواب، سالن پذیرایی، انباری و هر آنچه را که شما نیاز داشته باشید فراهم نماید. کانکس اداری در صورت نیاز می‌تواند دارای سالن کنفرانس، اتاق مدیریت، اتاق کارمندی، اتاق منشی و دیگر موارد مورد نیاز باشد.

همچنین کانکس می‌تواند مورد استفاده پلیس و نیروی انتظامی، کشاورزان جهت انبار کردن محصولات و کسانی که برای تفریح به باغ و یا ییلاق می‌روند، قرار گیرد یا جهت انباری روی پشت بام و داخل پارکینگ استفاده شود.

شهرداری‌ها از آن در پارک‌ها و فضای سبز به عنوان سرویس بهداشتی استفاده می‌کنند. در منازل مسکونی و مجتمع‌ها از آن به عنوان کیوسک نگهبانی استفاده می‌شود.

جهت نمازخانه در ارگان‌ها و نهادهای دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای فروش غذا از کانکس آشپزخانه و آبدارخانه سیار استفاده می‌شود. از کانکس به عنوان گلخانه نیز می‌توان استفاده کرد. برای پخت نان از کانکس نانوایی استفاده می‌شود.

در بازارهای میوه و تره بار از کانکس ویژه میوه و تره بار استفاده می‌کنند.
کانکس برای استقرار تجهیزات و وسایل برق و مخابرات هم کاربرد دارد. در این صورت، برای برخورداری از ایزولاسیون صدا و دما، بهتر است از کانکس ساندویچ پانل استفاده کرد که دارای عایق پلی اورتان می‌باشد.

برای آشنایی بیشتر با کانکس ساندویچ پانل، مقاله ساندویچ پانل در مشهد را از دست ندهید.

مواد اصلی سازنده کانکس

مواد اصلی سازنده کانکس

با وجود اینکه موادی که برای ساخت کانکس در مشهد استفاده می‌شود، بسته به نوع کاربری خانه پیش ساخته و کیفیت آن متفاوت است اما در ادامه به چند تا از مواد اولیه ای که در ساخت انواع کانکس‌ها به کار می‌رود، اشاره می‌کنیم :

  1. ساندویچ پانل ماموت مشهد
  2. ورق‌های گالوانیزه
  3. قطعات فولاد
  4. ورق‌های آلومینیوم
  5. لایه PVC
  6. قطعات MDF
خرید کانکس در مشهد

خرید کانکس در مشهد 

خرید کانکس در مشهد را می‌توان با توجه به بودجه، فضا و امکانات و از همه مهم‌تر کیفیت مورد نیاز هر پروژه سازمانی و یا شخصی انجام داد.

برای خرید کانکس و خانه پیش ساخته می‌توانید همین حالا با کارشناسان فروش کیان سازه تماس بگیرید و ضمن مشاوره و راهنمایی دقیق بهترین پیشنهاد فنی و قیمت را دریافت نمایید.

کانکس‌های تولیدی کیان سازه دارای گارانتی کیفیت و استاندارد ایران کد هستند. همچنین کانکس در عرض، طول و ارتفاع دلخواه مشتری قابل تولید می‌باشد.

کانکس با عرض بیشتر از ۳ متر و یا کانکس با عرض بیشتر از ۲/۵۰ متر در فرایند حمل و نقل دچار محدودیت بوده و راه حل آن ساخت کانکس یا کمپ در محل است و یا ساخت به صورت مونتاژ یا پازلی می‌باشد.

کیان سازه تخصصی‌ترین سازنده سازه‌های سبک بیمارستانی، درمانی، خوابگاه، ادارات و معادن می‌باشد و ضمن حفظ اصول طراحی و محاسبات مهندسی، زیبایی و تفاوت سازه را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

معایب خانه پیش ساخته در مشهد

معایب خانه پیش ساخته در مشهد 

نمی‌توان ایراد زیادی از کانکس‌ها گرفت و لیستی از معایبشان تهیه کرد. با این حال وقتی دقیق‌تر بررسی کنیم تنها می‌توان محدودیت فضایی که در کانکس‌ها وجود دارد را از معایب این نوع خانه‌های آماده محسوب کرد.

البته یک عیب دیگرشان این است که پس از مدتی استفاده، هنگام فروش مجدد دیگر نمی‌توانید آن‌ها را به قیمت خرید خودتان بفروشید و باید کمی از قیمتش بکاهید.

واحد شمارش کانکس

واحد شمارش کانکس 

واحد شمارش کانکس در بین افراد عامه عدد و در بین مهندسان فنی، دستگاه است.

همچنین واحد دیگری به نام چشمه نیز برای کانکس سرویس بهداشتی و حمام استفاده می‌شود.

تفاوت کانکس با دکه و کیوسک

تفاوت کانکس با دکه و کیوسک

کیوسک یکی از زیر مجموعه‌های انواع کانکس است که مخصوص خدمات شهری بوده و وزن نسبتا سبکی دارد. همچنین کیوسک‌ها معمولا جنس کاپوزیت (فایبر گلاس) و مدل ساندویچ پانل دارند.

از طرفی کیوسک‌ها و دکه‌ها طراحی نسبتا فانتزی‌تری در مقایسه با کانکس دارند.

حداکثر عمر کانکس

حداکثر عمر کانکس

به طور کلی می‌توان گفت معمولا عمر مفید هر کانکس بسته به مواردی مانند کیفیت مواد به کار رفته، نحوه استفاده، شرایط آب و هوایی، میزان نازک کاری‌های انجام شده و تزیینات داخلی بین ۲۰ تا ۳۰ سال برآورد می‌شود.

تفاوت کانکس های کیان سازه با سایر کانکس ها

تفاوت کانکس های کیان سازه با سایر کانکس ها 

طول عمر بالا، مقاومت در برابر بادهای شدید و حفظ دمای داخلی کانکس، همچنین خانه‌های پیش ساخته تولیدی این مجموعه  مانند کانکس‌های دیگر گرما و سرما را به داخل و خارج از خود عبور نمی‌دهد.

توجه داشته باشید کانکس‌های ورقی نازک با فوم‌های معمولی که قیمت پایینی دارند سرما و گرما را به هیچ عنوان حفظ نمی‌کنند و در مقابل نیروی وزش باد به شدت تخریب پذیر هستند، همچنین از استانداردهای لازم در برق کشی داخلی برخوردار نیستند که خطر خسارات جانی و مالی دارند!

نمونه های کانکس کیان سازه

 

مزایای کانکس های کیان سازه

مزایای کانکس های کیان سازه

کیان سازه بهترین شرکت تولید کانکس در مشهد است. این شرکت تولید کننده با دوام‌ترین و با کیفیت ترین کانکس با بهره گیری از دستگاه‌های پیشرفته و متخصصین حرفه ای با ۲۷ سال سابقه است.

قیمت مناسب، اندازه گیری دقیق، مشاوره و در نظر گرفتن سلیقه و بودجه مشتری از دیگر مزایای استفاده از شرکت کیان سازه در خصوص تولید و نصب انواع کانکس و خانه پیش ساخته است.

جهت ارتباط با کارشناسان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

جمع بندی

همانطور که گفته شد استفاده از کانکس سبب صرفه جویی در هزینه شده و امکان استفاده از حداقل فضا را برای ساکنین فراهم می‌سازد.

کانکس، سازه ای زیبا، مقاوم و کاربردی برای اماکنی از جمله کارگاه‌ها، پروژه‌های ساختمانی، معادن، ادارات، مراکز تفریحی و منازل مسکونی است.

برای سفارش کانکس پیش ساخته در اندازه و ابعاد دلخواه به کیان سازه مراجعه نمایید.

سوالات متداول

۱. قیمت کانکس چقدر است؟
قیمت ساخت و اجرای کانکس به عواملی چون ابعاد، امکانات، متریال استفاده شده و مسافت طی شده برای نصب بستگی دارد.
۲. آدرس شرکت کیان سازه به منظور سفارش کانکس؟
جاده مشهد قوچان بزرگراه آسیایی نبش پیامبر اعظم ۸۱

ارتباط با ما